به گروه تولید محتوای دیجیتال محتوادان خوش آمدید
logo-samandehi نماد اعتماد درگاه Pay.ir

تاثیر محتوا در سئو با توجه به الگوریتم‌‌های گوگل

09 آذر
1396
تاثیر محتوا در سئو

تاثیر محتوا در سئو یکی از سوالات متداول افرادی است که در حال بهینه‌سازی وب سایت خود هستند. اگر جزء کسانی باشید که زیاد به جستجو و کسب اطلاعات از طریق اینترنت می‌پردازند، حتما یادتان هست که چندین سال پیش اگر یک کلمه کلیدی در گوگل جستجو می‌کردید، سایت‌هایی جزء اولین نتایج نمایش داده می‌شدند که حاوی حجم زیادی از کلمه کلیدی مورد نظر بودند، بدون آن‌که محتوای مفید و خاصی ارائه داده باشند. و یا این‌که سرتاسر وب پر بود از مطالب مشابه و تکراری و یکسان درباره یک موضوع. خلاصه اگر میخواستید از طریق جستجو به کسب اطلاعات درباره موضوعی بپردازید عملا نتیجه‌ نمی‌گرفتید! این بود که گوگل تصمیم به تغییر الگوریتم‌های خود گرفت.

تاثیر محتوا در سئو با توجه به الگوریتم پنگوئن گوگل

برای درک تاثیر محتوا در سئو ابتدا لازم است بدانیم در حال حاضر گوگل چگونه و با چه سیاستی به صفحات امتیاز می‌دهد. حتما نام الگوریتم پنگوئن گوگل را شنیده‌اید. این الگوریتم و پیاده‌سازی آن پایان کار سایت‌های اسپمر و روش‌های ناصحیح و تقلبی برای بهینه‌سازی و سئو بود. از آن به بعد تنها وب‌سایت‌هایی از نظر گوگل قابل توجه و لایق داشتن رتبه و امتیاز شدند که واقعا از محتوای باکیفیت و لینک‌های مفید استفاده کرده باشند. تا جایی که بازاریابی محتوا به شکل حرفه‌ای شکل گرفت و دیگر هر کسی قادر به تولید محتوای موثر، مفید و بهینه نیست. بلکه لازم است در این باره دانش و مهارت کافی وجود داشته باشد.

تولید محتوای با کیفیت میانبری خوب و مقرون به صرفه برای بهینه‌سازی سایت

جالب است بدانید با توجه به الگوریتم کنونی گوگل،  دیگر نیازی به صرف هزینه‌های بالا و انجام کارهای عجیب و غریبی مثل خرید لینک و… برای بهینه‌سازی سایت نیست. بلکه کافیست بتوانید در وب‌سایت خود محتواهایی با رعایت اصول سئو قرار دهید. اگر در کنار این نکات با ترفندهای بازاریابی محتوا و روش‌ها و ابزارهای تعیین کلمات کلیدی مناسب و سپس تولید محتوای سئوشده برای آن کلمات کلیدی نیز آشنا باشید، تا رساندن وب‌سایت خود به رتبه‌های خوب فاصله‌ی زیادی ندارید. هرچند که صرف زمان کافی نیز جزء جدایی‌ناپذیر بهینه‌سازی سایت است. آوردن یک‌شبه سایت تا صفحات اول گوگل رویایی بیش نیست. اگر هم برای این کار به استفاده از روش‌های فیک متوسل شوید مطمئن باشید به زودی توسط گوگل پنالتی شده و کل هزینه و انرژی صرف شده برای این کار را دور ریخته‌اید.

اگر می‌خواهید به صورت اصولی و پایدار و همچنین با صرف هزینه‌ای معقول و مقرون به صرف وب‌سایت خود را در گوگل بالا بیاورید و در معرض دید جستجوکنندگان قرار دهید، پیشنهاد ما برای شما استفاده از اصول سئو در تولید محتوا و استفاده از محتوای جذاب و مفید با رویکرد بازاریابی محتوا است.

برای آشنایی با روش تولید یک محتوای باکیفیت و بهینه می‌توانید به مقاله «تولید محتوا برای سایت (اهمیت و نکات)» مراجعه کنید.

سپیده شفق
نویسنده

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگویی در تلگرام

logo-samandehi نماد اعتماد درگاه Pay.ir