به گروه تولید محتوای دیجیتال محتوادان خوش آمدید
نماد اعتماد درگاه Pay.ir logo-samandehi

اهمیت تولید محتوا باکیفیت در بازاریابی

02 آذر
1396
اهمیت تولید محتوا

برای شروع توضیح درباره اهمیت تولید محتوا باید بگوییم این روزها در در دنیای وب، تولید محتوا به همان اندازه و حتی بیش از طراحی و زیبایی‌شناسی وب‌سایت شما اهمیت دارد، زیرا تاثیر مستقیم و زیادی بر بهینه‌سازی سایت و ترافیک ورودی از موتورهای جستجو دارد. به این ترتیب زمانی که افراد با جستجوی کلمات و عبارات در گوگل یا سایر موتورهای جستجو، نام سایت و کسب‌و کار شما را در بالاترین و اولین‌های نتایج نمایش داده شده ببیند، کمک بزرگی به شناخته شدن برندتان به عنوان یک پیشرو در آن حوزه خواهد شد.
در بازار محتوای امروز و در پرداختن به موضوع اهمیت تولید محتوا باید بگوییم، هم کمیت و هم کیفیت در تولید محتوا، توانایی شما را برای استفاده از محتوا به عنوان یک اهرم در ارتقای کسب‌وکارتان تعیین می‌کند و این همان جایی است که لازم است نویسندگان حرفه ای و با تجربه محتوا، با درک عمیق از موضوعات و مهارت رعایت کپی رایت، صفحات موثر جستجوگر، پست‌های وبلاگ و دیگر محتواهای دیجیتال وارد عمل شوند.

بنابراین اهمیت تولید محتوا باکیفیت را نمی‌توان نادیده گرفت و لازم است مدیران وب‌سایت‌ها با ویژگی‌های یک محتوای باکیفیت آشنا باشند. اگر چه هیچ فرمول محرمانه ای برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا وجود ندارد، اما این چند نکته است می‌تواند به بهبود کیفیت و کمیت محتواهای نوشته شده شما کمک کند:

عنوان مناسب 
عنوان سئو همان عنوانی است که در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود. این عنوان باید مناسب، گویا، و جذاب باشد و همچنین کلمات کلیدی مناسب در آن استفاده شود. بسیار مهم است که عنوانی انتخاب کنید که به خوبی موضوعیت محتوا و متن نوشته شده را بیان کند تا هنگام نمایش در نتایج موتورهای جستجو خواننده را ترغیب به کلیک بر روی لینک و خواندن ادامه مطلب کند.

مقدمه‌ جذاب

شما سه ثانیه فرصت دارید تا خوانندگان را پس از دیدن عنوان در صفحه و برای مطالعه تمام متن نگه کنید. یک مقدمه مناسب در تعیین اینکه آیا آنها بقیه محتوای شما را بخوانند یا خیر نقش مهمی دارد. در نتیجه مقدمه باید به‌گونه‌ای نوشته شود که  توجه خواننده را جلب کند و به راحتی آنها را به خواندن کل مطلب تشویق کند. برای رسیدن به این هدف شما می‌توانید در مقدمه جملاتی شامل آمار، داده‌ها و و معیارهایی برای اعتباربخشی به مطلب استفاده کنید.

تمرکز بر یک هدف واحد

شما قبل از اینکه محتوای خود را ایجاد کنید باید حداقل یک پیام کلیدی که بیشتر مد نظر دارید برای خود  مشخص کنید و هنگام نوشتن محتوا آن را به عنوان نقطه اصلی تا آنجا که ممکن است در ذهن داشته باشید و از نظر دور نکنید.

نوشتن در صدای منحصر به فرد.

محتوای شما منتشر شده است صدای شرکت شما و باید به شخصیت شرکت شما منحصر به فرد باشد. مهم است که تن نوشتار خود را به مخاطبان مورد نظر، اهداف کسب و کار و شخصیت های تبلیغاتی ترجیح بدهید.

بهینه سازی ساختار محتوا

در حال حاضر بهترین محتواهای متنی اغلب شامل پاراگراف‌های کوتاه، جملات کوتاه و لیست های دسته‌بندی‌شده و فهرست‌وار است. یک نویسنده محتوا باید همواره  از بهترین شیوه های SEO و آخرین استراتژی‌های بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو آگاه باشد.

بازخوانی و ویرایش محتوا

پس از اینکه اولین پیش نویس را ایجاد کردید، به عقب برگردید و در مورد کیفیت و روان بودن نوشته مطمئن شوید. این کار در اغلب موارد علاوه بر بهبود نوشته، باعث قوی شدن تدریجی شما در نویسندگی خواهد شد. بنابراین یک یا دو بار ویرایش حتی زمانی که محتوا توسط سازندگان محتوای با تجربه طراحی شده است توصیه می‌شود.

جمع‌بندی
نوشتن مطالب باکیفیت و مفید و معتبر، در تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان وفادار و درواقع همان افزایش نرخ تبدیل تاثیر بسزایی دارد. همچنین خزنده‌های موتورهای جستجو به راحتی تفاوت محتوای باکبفیت و بی‌کیفیت را تشخیص داده و به متن‌های باکیفیت امتیاز بالایی می‌دهند که جهش قابل توجهی در سئوی سایت شما ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب شما با درک اهمیت تولید محتوا باکیفیت و اقدام جدی برای به‌روزرسانی منظم وب‌سایت خود به کمک تولید و درج محتوای ارزشمند، می‌توانید گام مهمی در ارتقای کسب‌و‌کار خود بردارید.

سپیده شفق
نویسنده

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگویی در تلگرام